August 29, 2008

اقوي المانشيتات في تاريخ الهضبة

طبعا انا سعيد الايام دي بسبب كتابة جريدة وشوشة عن المدونة والاشارة لمقالتي عن اليسا وخاصة ان ده بيمثلي نجاح كبير لان اسم المدونة ماجاش من فراغ وهدفي اني اوصل صوت جمهور الهضبة واللي حصل ده يعتبر شهادة نجاح للمدونة ودورها ودي صورة المقال من مجلة وشوشة:


وطبعا مستحيل يفوتني تقديم شكر كبير جدا لاخويا وليد مدير موقع عالم عمرو دياب احد مواقع شبكة عمرو دياب الاعلامية علي النت علي انه هو اللي عرفني بالمقالة ونزلها علي المنتدي الخاص بالموقع اللي انا فخور اني جزء منه وأحد اعضائه.

وبسبب السعادة دي أنا كنت بفكر من اول السنة اني اعمل حاجة للهضبة بمناسبة مرور25 سنة علي مسيرته الفنية ألقي فيها الضوء علي تاريخه بس ديما كانت الفكرة غايبة لصعوبة تجميع تاريخ الهضبة في عمل واحد وديما كانت كل ما تيجي فكرة في دماغي ألاقي نفسي عايز اعمل لها اجزاء تانية وبحسها ناقصة ومش كاملة و مش بالصورة اللي انا عايزها لكن فرحتي والكتابة عن المدونة ادتني دفعة معنوية خلتني افضل افكر واشوف اخر لقائات مع الهضبة سواء في التليفزيون زي برنامج سكوت هنغني ومؤتمر روتانا وفي حواراته مع الصحف واشوفه بيفكر في ايه لانه هيساعدني في العمل المنشود لحد ما وقفت عند كلمة لعمرو في برنامج سكوت هنغني بيقول للمذيعة مفيدة شيحة انا عشان اعمل مشوار حياتي كنت بجمع اللي اتكتب عني في الصحف عشان نستعين بيه في البرنامج..لقيت ان اغلبها هجوم واللي بيتهمني اني بستخدم كريم شعر اسرائيلي وغيره..من هنا جتلي الفكرة ..

اجمع اقوي المانشيتات اللي اتكتبت عن الهضبة واللي بتلخص جزء بسيط جدا من مسيرته وفالاخر طلع الفيديو ده:


3 comments:

  1. هو مين الهضبة ده بالضبط؟

    وايه علاقته بعمرو دياب اللى صورته على المدونة؟

    ReplyDelete
  2. اللى ينور عليك يا جميل

    و الى الأمام

    ايهاب على صاحب مدونة هضبه دوت نت

    www.hadaba.net

    ReplyDelete
  3. 3n jad amaaaaaaaaaaaazing vedio & grrr8 efforts bgd ya zizo (Y)
    teslam 3aleeh bgd(Y)
    w a7la 5etam le el vedio w tastamer el ostora akeed in sha2 allah :yes:
    thnxxx zizo & keep this amazing job as always up (Y)

    ReplyDelete