July 6, 2009

ألبوم "وياه" متصدر المبيعات رسميا

في الوقت اللي كان كل وسائل الاعلام ومحلات الكاسيت والتقارير التليفزيونية بتأكد ان الهضبة مكتسح سوق الكاسيت ومتصدر المبيعات .. كان بعض مواقع الفنانين اللي اصدروا البوماتهم مع الهضبة بتنشر اخبار متفبركة وحوارات تمثيلية مع بايعين كاسيت بيقولوا ان مطربهم متصدر المبيعات وبينشروا ارقام مبيعات مزورة تثبت كلامهم في استغلال واضح وغش لاعضاء وجماهير الفنانين دول..وبقي في حالة من اللامصداقية موجودة لحد ماظهرت الصورة اللي انتشرت ع النت وبتوضح ان الهضبة متصدر المبيعات ب 3 مليون و 217 ألف نسخة وعليها لوجو الفيرجن ومنظمة
IFPI
والرقم كان صدمة لمواقع الفنانين الاخرين واصابهم باكتئاب وخلي شكلهم زي الزفت قدام الاعضاء وحاولوا يثبتوا ان الصورة دي مجرد صورة متفبركة ومالهاش اي مصداقية ولازال مطربهم الاول.

الصورة المنتشرة علي النت بشكل مكثف دفعت مصدر مسئول بمتجر فيرجن ميجا ستورز انه ينفي صحتها تماما وأكد انها ماصدرتش من الفيرجن وانه حسب المبيعات اللي حققتها فروع "فيرجن" في الأسبوع الأخير، عمرو دياب هو الأول حتى الآن متفوقا على باقي المطربين المصريين والعرب حسب ما نشر موقع في الفن.

واذا كان تم نفي صحة الصورة المنتشرة الا انها كانت سبب رئيسي في اعلان الحقيقة .. ان الهضبة بالفعل هو متصدر المبيعات عشان يبقي مصدر رسمي لا يقبل النقاش او التكذيب .. وان ادعائات بعض مواقع الفنانين مجرد اوهام واكاذيب بيضللوا بيها الرأي العالم وبيخدعوا بيها جمهور الفنان واعضاء المواقع الخاصة بيه..وزي ما بتقول الحكمة: رب ضارة نافعة.

الصورة التالية بتاريخ 5/7/2009 وبتوضح تصدر الهضبة للمبيعات في الفيرجن:

http://img118.imageshack.us/img118/3136/05072009345.jpg

No comments:

Post a Comment