April 4, 2009

ع الماشي

شيرين بتقول ان عمرو بيعتمد في اغانيه علي الموضة انما هي بتعتمد علي الاغاني اللي بتعيش مع الناس وفي حفلات الهضبة الاخيرة في المغرب والاردن والكويت الجمهور كان حافظ كل اغانيه وبيرددها معاه من اول اغنية ميال اللي نزلت سنة 89 الي اغنية نقول ايه سنة 2007..ولما شوفت اخر حفلاتها في مصر الجمهور يادوب كان حافظ اغانيها المصورة.

بعد رحيل اغلب نجوم شركة عالم الفن وانضمامهم لروتانا والبقية في الطريق اتوقع اختفاء الشركة من ع الساحة الغنائية خلال عامين.

في برنامج القصر مع مصطفي قمر واضح انه كان عايز يقول من الاخر الهضبة مش عالمي لمجرد انه اغانيه بتترجم برة او انه بيشتري جوايز..كنت هوافقه الرأي لو ماكنتش شوفت الحلقة ال 12 من برنامج الحلم..بالمناسبة حلقة كرومبو كانت جامدة واعتقد انه مصطفي استفاد من شعبية كرومبو وكسب جمهور جديد.

اصالة هاجمت الهضبة علي برنامج الحلم وقالت انه برنامج سئ ومش من الطبيعي ان حد يتكلم عن نفسه بالشكل ده ويقول انه الاول ويفضل يمدح في نفسه ولما اتسألت اذا كانت شافته قالت لأ!!!!!! ..وللتوضيح الهضبة ماكنش بيظهر الا وهو بيحكي عن ذكرياته مع الاغاني والاحداث الفنية اللي عاشها وماقلش كلمة حلوة عن نفسه..اللي قال انه الاول ومالوش منافس كان قمم وعباقرة المزيكا في الوطن العربي من مختلف الاجيال..ودول بقي رأيهم أهم منك.

في احد تصريحات حلمي بكر قال ان عمرو نجم جيله وهو الاول ومالوش منافس لكن لو كان موجود في زمن حليم وام كلثوم وفريد وعبد الوهاب ماكنش هيقدر ينافسهم او يوصل للوصله..علي فكرة كلامه صح بس لو كل دول ظهروا في زمن عمرو ماكنوش قدروا بنافسوه.

لو كنت مطرب وعندي جمهور زي اللي عند عمرو..بيدور علي كل ما يثبت نجاحي وعالميتي بالدلائل ويرد ع الهجوم اللي بتعرضله كنت حطيت جزمتي في وش كل اللي بيهجموني واقولهم..قماااااااان.

1 comment:

  1. أنا بوافقك ومتفق معاك في كل كلمة قلتها وعمرو فعلا محدش يقدر يزايد عليه والغريبة اني بجد مش عارف أي حد بيهاجمه بيخونه ذكاؤه وبيخسر كل جمهور عمرو كمان تخيلوا لو اللي هاجم عمرو ده كان أثنى على تاريخ عمرو اللي محدش في الزمن ده حققه ولا حد حيقدر يحققه أصلا كان ايه حيكون الموقف لما يكسب اعجاب ملايين من جمهور عمرو بدل ما يطلع شكله وحش ويهاجم وخلاص حتى بدون دلائل ولا حتى قرائن تثبت صحة كلامه
    شكرا

    ReplyDelete