June 13, 2009

حقائق زغلولية

في الوقت اللي اختفي فيه موقع عالم عمرو دياب عشان اسباب ادارية .. و زي ما قال موقع شارع عمرو دياب انهم واخدين تعليمات بعدم نشر أي أخبار تخص الألبوم وكذلك باقي المواقع الديابية ظهر الاستاذ أحمد زغلول من خلال صفحته ع الفيس بوك وأصبح هو مصدر الأخبار الأول للديابين وكل أخبار الألبوم الجديدة كانت بتتعرف من خلاله ..
وبعض الصحف الصفرة هاجمته لأنه قضي علي دورها وخصوصا انه كان بينفي كل الأخبار التعبانة اللي كانت بتنزل علي صفحاتها وهما حسوا انه وجوده وسط جمهور الهضبة خطر علي مصداقيتهم المنعدمة أصلا وهيكشف خطأ كل أخبارهم..وكتبوا انه بيشتغل الديابين عشان يفقدوه مصداقيته عندهم..في الوقت اللي ممكن جريدة من دول تنزل تقطيع في الهضبة وتقارنوا بمطرب درجة عاشرة وممكن كمان تقول انه أحسن منه وفي الاخر يكتبوا اصلنا بنحب الهضبة..بزمتكم يبقي مين بيشتغل مين؟!!

من الحاجات اللي انفرد بيها الاستاذ أحمد زغلول وعرفها الجمهور من خلاله:

كان اول واحد يقول ان اسم الالبوم حلوة الايام قبل أي جريدة او اي موقع..في الوقت اللي كان وسائل الاعلام بتكتب اسامي زي حنية الدنيا وحنية قلب ومعاك انا وبروحله لحد عنده لكن هو كان بينفي كل ده.

اول واحد قال ان الالبوم هيضم 12 اغنية مش 10 اغاني زي اخر 3 ألبومات مع روتانا.

نشر اسامي 95% من اغاني الألبوم لحد دلوقتي ومنها اسامي أول مرة تتسمع وماسبقش لأي وسيلة اعلامية كتبت عنها في الوقت اللي كانت بتكتب عن اغاني زي عوت قلبي وملاك ومانستكيش واسامي تانية كتير مالهاش علاقة بالألبوم.

أعلن عن أول معاد رسمي للألبوم يوم 14-6 ورغم انه اتغير بعد كده لكن ما هو برده اللي قال عن المعاد الجديد .. ودي مش أول المرة يتقال معاد ويتغير والهضبة نفسه بيقول مواعيد وبتتغير..وسبق وأعلن في مؤتمر توقيع عقده مع روتانا ان الألبوم في شهر ديسمبر واتأجل 6 شهور لحد دلوقتي.. والاستاذ أحمد أعلن عن المعاد ولما اتغير اعلن انه هيتأخر ايام بسيطة لا تتجاوز ال 16 يوم بس !

من خلال صفحته ع الفيس بوك الناس عرفت الموقع الرسمي الجديد للهضبة..قبل اي مكان تاني ما يعلن.

في الوقت اللي كل صحف كوكب الأرض وكوكب المريخ وعلي راسها الصحف الصفرة كتبوا ان عمرو أصدر جريدة الشارع وكملوها بانه فرحان بمبيعاتها..ظهر هو ونفي تماما علاقة الهضبة بالجريدة وقال انها ماتخصش الهضبة من قريب او بعيد.

أخيرا صرح بان الهضبة هيظهر في يوم صدور الألبوم لجمهوره من خلال أحد المواقع الالكترونية وهيسمع رأيهم في الألبوم..في مفاجأة اكتر من كده ممكن كان يتوقعها اي حد بيحب الهضبة؟!


شكر خاص من الهضبة علي غلاف ألبوم كمل كلامك:

http://img197.imageshack.us/img197/8793/post1584711350033394ya.jpg

وواحد زيه علي ألبوم الليلادي:

http://img44.imageshack.us/img44/9749/image4enw.jpg

وزيهم في برنامج الحلم:

http://img524.imageshack.us/img524/9548/72501033.jpg

وشكر خاص جدا من كل الديابين للأستاذ أحمد زغلول علي دوره المهم في توصيل الخبر الصح لجمهور الهضبة.

No comments:

Post a Comment