October 21, 2009

تحديث-الهضبة يحقق سوبر هاتريك افريقي

شهد مسرح تروكسي بلندن أمس اقامة مهرجان جوائز الموسيقي الافريقية والهضبة كان مرشح فيه للحصول علي 4 جوايز وكان من ضمن الحضور مجموعة من مشاهير العالم زي ايسيان نجم نادي تشيلسي الانجليزي وبيكهام نجم انجلترا.

قبل بداية الحفل ودخول الهضبة الي القاعة شارك في مؤتمر صحفي اجاب فيه علي اسئلة صحفيين من جميع انحاء العالم..ومع بدأ مراسم توزيع الجوايز استلم الهضبة أول جايزة وهي جايزة احسن مطرب في افريقيا وقال كلمة عبر فيها عن سعادته بالجايزة وشكر جمهوره ..ومع استمرار توزيع الجوائز صعد مرة تانية عشان يستلم جايزة احسن اغنية (وياه) وبعدها خرج من القاعة عشان يستعد للصعود علي المسرح للغناء.

قام الهضبة بغناء اغنية وياه بتوزيع مختلف عن الألبوم وسط استعراض مبهر مع مجموعة من الموديلز..وبعدها استلم جايزة احسن صوت رجالي في افريقيا عشان تبقي تالت واخر جايزة..وقدم شكره للجنة المنظمة للحفل وشكر جمهوره.

http://img508.imageshack.us/img508/6426/63292320996704308753904.jpg

------------------------

رغم عدم تسلم الهضبة الا 3 جوايز في مهرجان جوائز الموسيقي الافريقية الا ان اللجنة المنظمة اعلنت اليوم اسماء الفائزين في كافة المجالات وظهر من خلالها فوز الهضبة بالاربع جوايز اللي تم ترشيحه ليها وبينهم جايزة احسن فيديو كليب (وياه) بالقارة.



ألف مبروك للهضبة سوبر هاتريك افريقيا وتتويجه رسميا زعيم افريقيا الاول بلا منافس.

1 comment:

  1. alf mabroooooooooooooooookkkkkk !!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete